Ако сте нешто слично на нас, тогаш вие сметате дека спиењето е свето, критичко, многу очекувано, односно свет – ноќен ритуал.  Сепак ако сте Леонардо да Винчи или Никола Тесла, сметате дека тоа е потрошено време. Богохулство, знаеме. Наводно, двајцата се заглавени во распоредот за спиење кој е толку агресивен, а вие ќе бидете исцрпени само размислувајќи за тоа.

Ти си многу, многу поспан
Нема ништо контроверзно во изјавата дека спиењето е важно. Лишувањето од сонувањето ве тера да јадете повеќе отколку што ви треба, ве тера да возите како пијана будала, ја убива вашата способност за учење и буквално го јаде вашиот мозок. Додека спиењето е критично од безброј причини, никој никогаш не рече дека треба да го впиете сето тоа во една седница?

Во средината на ден спиењето не е нов концепт на сите. Всушност, за луѓето од пред-Индустриската ера вообичаено е да се прекине спиењето на ноќта во сегменти: “прв сон” и “втор сон”. Но, како што вели легендата, некои од најголемите мислители на историјата го направија тоа чекор понатаму.

Наводно, Леонардо да Винчи и Никола Тесла се држеле до речиси неверојатно напорен циклус на спиење. Додека пред-индустриските сегментирани прагови имаа двофазна рутина (удирајќи ја перницата двапати во еден ден), Да Винчи и Тесла практикуваа најинтензивен пример за полифазно спиење (спиење повеќе од три пати во еден ден). Нивната рутина на избор, наводно? Циклусот на Уберман.

Овој циклус се состои од преземање на шест 20-дневни т.н naps, рамномерно распоредени, во текот на целиот ден. Продолжете на неодредено време. Според Polyphasic Society, можете да го прилагодите системот на нееднаков начин да ги задоволат вашите потреби. За можното прифаќање на оваа практика на Да Винчи, Клаудио Штампи пишува во книгата “Why we nap” од 1992 година: “Една од неговите тајни, или така се тврди, беше единствена формула за спиење: тој спиеше 15 минути од секој четири часа, за дневно вкупно само 1,5 часа спиење, па затоа се чини дека тој можеше да добие дополнителни шест продуктивни часа дневно, следејќи го овој уникатен режим, тој “стекнал” дополнителни 20 години продуктивност за време на неговиот 67 години на живот “.

Тесла, наводно, никогаш не спиел повеќе од два часа во кој било даден 24-часовен период, ако може и да верувате во тоа. Но, ве молам, не се обидувајте да го имитирате. Ова можеби беше билетот што го доведе до ментален дефект на 25-годишна возраст. “Професорите на универзитетот го предупредија таткото на Тесла дека младите научни работни потфати и навики за спиење го убија”, пишува во списанието Смитсонијан.

Причината зошто луѓето би се подложиле на непарни часа за спиење и ќе ги скратуваат промените на дразбите е очигледна: повеќе време значи – идеално – поголема продуктивност. Студијата од 1989 објавена во Work & Stress покажала дека полифазичните стратегии за спиење ги подобруваат долготрајните одржливи перформанси. Значи, не само што имате повеќе време да го направите она што треба да направите, можеби ќе добиете подобри резултати кога ќе го направите тоа. Само направете ни една услуга, и не одете како Тесла во крајности.

296 Прегледи